Film

„Ślubuję Ci miłość, wierność i…” – wzorem „Zakochanego Paryża” i „Zakochanego Nowego Jorku” – składa się z szeregu niecodziennych i wyjątkowo zabawnych przygód miłosnych największych gwiazd francuskiego kina. Obok Jeana Dujardina, nominowanego do Oscara za wirtuozerską tytułową rolę w „Artyście”, damsko-męskie sekrety i kłamstwa ujawniają m.in. nagrodzony Cezarem czołowy amant znad Sekwany Guillaume Canet („Nie mów nikomu”, „Niebiańska plaża”), Gilles Lellouche („Niebo nad Paryżem”) i zjawiskowa Sanderine Kiberlain („Kobiety z 6. piętra”, „Mikołajek”, „Cyrano de Bergerac”).
Mads Mikkelsen jeszcze zanim zdobył nagrodę za najlepszą rolę na tegorocznym festiwalu w Cannes, uważany był za jednego z najciekawszych europejskich aktorów ostatnich lat. Okrzyknięty „posępnym symbolem seksu” Duńczyk ma w dorobku bardzo różne role, zarówno złoczyńców, brutali i wojowników, jak i genialnego kompozytora Strawińskiego.
„Hollywood mnie nienawidzi, ale mam to gdzieś…” – twierdzi Julie Delpy, aktorka i reżyserka nazywana „Woodym Allenem na obcasach”. W oczekiwaniu na polską premierę jej najnowszej komedii „2 dni w Nowym Jorku” (29 czerwca), warto poznać kulisy tej narastającej przez lata niechęci, którą zapoczątkowało… ugryzienie wilkołaka.
BITWA POD WIEDNIEM to międzynarodowa superprodukcja z plejadą polskich gwiazd. W kinach od 12 października. Piotr Adamczyk wcielił się w postać cesarza Leopolda I. Międzynarodowa superprodukcja z plejadą polskich gwiazd. Polskie zwycięstwo, które zmieniło losy świata. Przyjaźń poddana próbie podczas wielkiej bitwy. Miłość, która daje siłę do walki aż po ostatnią kroplę krwi. Wiara tak silna, że nie zachwieje nią nawet wszechpotężny wróg.
Gdyby każdy amerykański nastolatek brał sobie do serca filmy klasy Z, wtedy seksu nie byłoby aż do ślubu. Albo i dalej, kto wie. Rozwiązły nastolatek rzadko ma bowiem szansę na pozostanie przy życiu. Nierozgarnięty też nie wielkie. Czasami tylko giną bohaterowie, którzy poświęcają się w imię innych. Ci którzy giną w tym filmowym dziele atakowani są przez … dwugłowego rekina monstrualnej wielkości, który nie marzy o niczym innym niż o tym, żeby wszystko na jego drodze znalazło się w jego paszczy. Dwóch paszczach.
Imponujący debiut Marcela Rasquina jest wciągającą mieszanką opowieści o piłce nożnej jako metaforze życia i realistycznego dramatu, osadzonego w ponurych, kryminogennych slumsach. (…) Liczne sceny mają dużą dramatyczną siłę, a koniec po prostu nokautuje!
Don Groves, „Film SBS”, Spanish Film Festiwal
To dosyć nietypowe spojrzenie na historię Królewny Śnieżki, nie znaczy to jednak, że nieciekawe, czy też złe. Wręcz odwrotnie, ta opowieść to coś świeżego i oryginalnego w bardzo tradycyjnej i od lat niezmienionej opowieści. A to zawsze warte jest obejrzenia.
Arcydzieło Michaela Haneke, nagrodzone Złotą Palmą na zakończonym niedawno festiwalu w Cannes, otworzy 19 lipca 12. Międzynarodowy Festiwal Filmowy T-Mobile Nowe Horyzonty. To kolejny po filmach Carlosa Reygadasa (Post Tenebras Lux), Cristiana Mungiu (Beyond the Hills) i Leosa Caraxa (Holy Motors) tytuł z canneńskiego konkursu głównego, który trafia do programu wrocławskiego festiwalu.
Kolejny przystojniak z komedii „Magic Mike” usidlony. Trzy miesiące po zaręczynach Alexa Pettyfera z wnuczką Elvisa Presleya, na ślubnym kobiercu stanął Matthew McConaughey. Wybranką aktora jest jego wieloletnia partnerka, modelka i projektantka – Camila Alves. Para pobrała się w minioną sobotę podczas prywatnej ceremonii w posiadłości aktora w Teksasie. Chociaż szczęśliwi małżonkowie byli zaręczeni od świąt Bożego Narodzenia, plany swojego ślubu trzymali w tajemnicy do ostatniej chwili. McConaughey i Alves poznali się sześć lat temu, mają dwójkę dzieci – czteroletniego Levi'ego i dwa lata młodszą Vidę.
„Interesujący projekt”, „oryginalna i pasjonująca historia” – tak o „Yumie” Piotra Mularuka pisali francuscy recenzenci. Ekscytujące połączenie kina akcji, komedii i romansu z popisową rolą Jakuba Gierszała wejdzie do kin 10 sierpnia, ale już na przełomie czerwca i lipca film będzie reprezentował nasz kraj na festiwalu w Karlowych Warach.
Dotychczas „Zakochanych w Rzymie” można było obejrzeć wyłącznie we Włoszech, gdzie najnowsza komedia Allena, od wejścia na ekrany, bije rekordy popularności. W premierowy weekend film zarobił 3,7 miliona dolarów, notując najwyższy, historyczny wynik otwarcia obrazu reżysera w włoskich kinach. Co więcej, po niespełna dwóch miesiącach od premiery w Italii, „Zakochani” mają na koncie 10 milionów dolarów i potrzebują już tylko 1,8 miliona do pobicia znakomitego wyniku oscarowego hitu „O północy w Paryżu”.
Alexandre Lagarde (Jean Reno), uznany w całym Paryżu mistrz kuchni, cierpi na brak kulinarnej weny. Choć prowadzona przez niego restauracja jest niczym Luwr wśród muzeów, a goście z wielotygodniowym wyprzedzeniem muszą oczekiwać na stolik, Alexandre wpada w nie lada tarapaty. Nowy właściciel restauracji planuje zastąpić dotychczasowe menu rewolucyjną, znacznie tańszą kuchnią molekularną. Na miejsce Alexandra czyha niejeden młody kucharz, a on sam stoi przed bardzo trudnym wyborem.
Twórcy powstającej właśnie dla kanału AXN Spin nowej polskiej produkcji serialowej , Overnight, wpadli na pomysł nagrania rockowej piosenki i klipu zagrzewającego naszych piłkarzy do walki.
W Internecie można zobaczyć już pierwsze efekty ich pracy. Po niezaprzeczalnym, choć dyskusyjnym, sukcesie zespołu Jarzębina oraz ich utworu Koko Euro spoko przyszedł czas na kolejne narodowe Euro-produkcje. Ekipa filmowa Overnight – polskiej produkcji serialowej kręconej dla kanału AXN Spin - została przez ów hit „zainspirowana” i postanowiła nagrać piosenkę oraz klip z okazji nadchodzących europejskich rozgrywek w piłce nożnej.
10 sierpnia na ekrany kin wejdzie „Yuma” – ekscytujące połączenie kina akcji, komedii i romansu z popisową rolą Jakuba Gierszała, laureata Złotej Kaczki, Nagrody Publiczności im. Zbyszka Cybulskiego oraz tytułu Shooting Star 2012, przyznawanego najbardziej utalentowanym młodym europejskim aktorom na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie.
Film dokumentalny „VICE Guide to Kongo” otrzymał najwyższe wyróżnienie Webby Award w kategorii „NEWS & POLITICS”. Współzałożyciel VICE-a Suroosh Alvi odbył podróż w głąb Demokratycznej Republiki Konga. Ze względu na wojnę domową i łamanie praw człowieka pozyskiwanie koltanu i innych rud tantalu w rejonie konfliktu zostało zakazane przez ONZ. Pomimo to nadal wydobywa się go nielegalnie.
Cztery zagubione dusze i cztery zupełnie inne rodzaje samotności. Każda z nich podszyta strachem i iluzją. Ingeborg ubolewa, że wiek zniszczył jej atrakcyjność. Siedząc w sterylnym wnętrzu swojego mieszkania, szuka w myślach choćby jednej osoby, do której mogłaby się odezwać. Jej córka Anna nie może pogodzić się z utratą jednej piersi; wraz z nią straciła także pewność siebie i ochotę na seks. Chce znowu czuć się pożądana, wybiera więc najprostszą drogę: porno.
Kolejny sukces i kolejna doskonała komedia z serii. Zasługa jej jakości tkwi nie tylko w samych aktorach, ale też tym samym reżyserze, który - 14 lat po części pierwszej – wciąż jest w stanie wykrzesać ze starej opowieści coś zupełnie świeżego i jednocześnie tak samo śmiesznego jak części pierwszej. Kto wie, może to jedna z tych serii, która może jeszcze mieć z powodzeniem kolejne odsłony?
Rzadko zdarza się, by film który wygrał festiwal w Sundance triumfował także w Cannes. A tak stało się w przypadku „Bestii z południowych krain”. Na początku roku film ten okrzyknięto najlepszym amerykańskim debiutem ostatniej dekady i sensacją festiwalu w Sundance, gdzie otrzymał główną nagrodę oraz został najwyżej oceniony przez krytykę i publiczność.
To poważny kandydat na najgłupszy film jaki kiedykolwiek powstał w kinie, nie tylko w ostatnich latach, ale kiedykolwiek. Jest obrzydliwy, ohydny, przepełniony tekstami wziętymi żywcem z filmów dla napalonych nastoletnich chłopców. Dzięki niezmiernie popularnemu aspektowi 3D, mamy jeszcze na dodatek piękny i zbliżony widok na organy rozrodcze i wymiociny. Wyłącznie dla najbardziej wytrwałych, chociaż i oni mogą mieć problemy. Ratuje go tylko spojrzenie na wszystko jak na parodię.
Australijsko – fińsko – niemiecki film o nazistach, pozornie banalny i parodiujący określone gatunki, w gruncie rzeczy jednak sprytnie komentujący współczesną politykę. Czapki z głów, bo całość jest i śmieszna i ciekawa i mądra.
Poprzednie
Następne
Polityka Prywatności