Film

Jest tak piękna, że wywołuje wojny i dzieli narody. Heleny Trojańskiej w filmie „Troja” nie sposób zapomnieć, a tym bardziej nie sposób zapomnieć jej odtwórczyni - Diane Kruger. Blondynka o kryształowych oczach znalazła się na liście „50-ciu Najpiękniejszych Osób Świata”, którą tworzy prestiżowy magazyn „People”. „Maxim” z kolei przyznał jej miejsce wśród Gorącej Setki („Hot 100”). Zahipnotyzowała Quentina Tarrantino, który zaproponował jej rolę podwójnej agentki w „Bękartach wojny”, gdzie zagrała z Michaelem Fassbenderem i Bradem Pittem. Występowała także u boku Jareda Leto i Liama Neesona.
Najdłuższy serial świata powraca! Są seriale, które znikają już po pierwszym sezonie. Są też takie, które doczekały się kontynuacji. „Prawo i porządek” (ang. „Law& Order”) cieszy się tak dużym uznaniem i popularnością, że powstało już kilkanaście sezonów. Na najnowszy, dziewiętnasty sezon 13TH STREET Universal zaprasza od poniedziałku, 5 marca, o godzinie 21:00.
Ulrich Seidl – scenarzysta, reżyser i ceniony dokumentalista, jeden z najciekaw- szych i najbardziej kontrowersyjnych twórców europejskiego kina będzie bohaterem retrospektywy podczas 12. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty. We Wrocławiu zostaną pokazane wszystkie dokumentalne i fabu- larne filmy austriackiego twórcy. Kino Seidla to przykład sztuki brutalnego realizmu społecznego, jego filmy wstrząsają skandalizującymi tematami i adekwatną do nich formą. Seidl należy do najbaczniejszych i bezwzględnie krytycznych obserwatorów współczesnego społeczeństwa europejskiego.
Komedia jak z bajki z baśniową obsadą - Julia Roberts jako Zła Królowa oraz Lily Collins - córka muzyka Phila Collinsa - w roli ślicznej królewny Śnieżki! Dawno, dawno temu w zaczarowanym królestwie żyła sobie piękna królewna. Na imię miała Śnieżka. Jej skóra była czysta jak śnieg, a włosy czarne jak noc. Pewnego dnia władzę nad krainą przejęła podstępem zła królowa (Julia Roberts). Zazdrosna o urodę i wdzięk dziewczyny rozkazała wygnać ją z królestwa.
Kolejny doskonały film od Clinta Eastwooda, opowiadającego tym razem historię o człowieku legendzie. Eastwood opowiada o Hooverze w sposób ludzki, snując historię człowieka wielkiego, dalej jednak człowieka. Doskonałe aktorstwo, zdjęcia i scenografia. Czasami bywa za długo. Ale całość wypada bardziej niż na plus.
Życie Stephanie Plum (Katherine Heigl) nie układa się najlepiej. Nie ma faceta, ani pracy, jej konto świeci pustkami a spod domu właśnie odholowali jej samochód. Całkowicie spłukana i zdesperowana próbuje znaleźć zajęcie, dzięki któremu zdobędzie szybką gotówkę. Prosi o pomoc swojego kuzyna Vinniego (Patrick Fischler), którego firma zajmuje się ściąganiem długów i wyłapywaniem unikających prawa cwaniaków.
Doskonałe kino na niedzielne popołudnie. Niewymagające zbyt wiele od widza, na tyle rozrywkowe żeby się nie nudzić i w miarę przyzwoicie zagrane. O żadnej rewolucji nie można tutaj mówić, ale o przyzwoicie spędzonych kilkudziesięciu minutach, już owszem.
Założę się, że idiotyczny polski tytuł odstraszy niektórych od pójścia na film. Znajdą się tacy, co z góry założą, że to pewnie nic innego, jak tylko bezsensowna sieczka i łubu dubu z Nicolasem Cagem. I nie dowiedzą się ile stracą, bo też film Rogera Donaldsona to thriller doskonały, mocny, trzymający w napięciu i bardzo dobrze zagrany.
Lubię takie filmy, które okazują się być miłą niespodzianką. Coś, co reklamowane jest bezsensownie (chyba że z punktu marketingowego) jako komedia romantyczna, tutaj okazuje się być miłym, bardziej obyczajowym filmem o tym, że małżeństwo może być wystawione na próby, których się nie zupełnie nie spodziewa. Miły, zupełnie nieszablonowy film o trudnej, ale wartościowej miłości.
Historia genialnego włoskiego dyplomaty, na którego rodzinę niespodziewanie spada nieszczęście. Żona Jacopa ginie. Mężczyzna po śmierci żony wraca do ojczyzny wraz z 10-letnim synem Matteo i 5-letnią córką Giulią. Ogrom obowiązków związanych z pracą na odległość powoduje, że nie ma czasu dla dzieci. Z pomocą przychodzi mieszkająca w sąsiedztwie sympatyczna Stella. Od tego momentu życie rodziny i samego Jacoba już nie będzie wyglądać tak, jak do tej pory.
Seks, używki i piękne kobiety – Hank Moody powraca w czwartym sezonie „Californication”! Kikudniowy zarost, papieros w ustach, butelka piwa w dłoni, wolną ręką obejmuje w talii seksowną i znacznie młodszą od siebie kobietę – oto Hank Moody (David Duchovny). Wieczny chłopiec, którego płeć piękna uwielbia, a mężczyźni mu zazdroszczą. Tym razem przystojny pisarz trafił do więzienia. Czy los wreszczie się do niego uśmiechnie? Jak sobie poradzi z nadciągającą seks-aferą i buntem dorastajacej córki? Czwarty sezon „Californication“ na Universal Channel już od 4 marca, w niedziele o godz. 23:00 (dwa odcinki).
Kiedy Oddział Szybkiego Reagowania, elitarna jednostka policji, przybywa na miejsce zbrodni, zmieniają się zasady gry. W walce o życie ludzkie wszystkie chwyty stają się dozwolone. Premierowe odcinki 4. sezonu kryminalnego serialu „Punkt krytyczny” pokaże kanał 13TH STREET Universal od poniedziałku 5 marca, o godz. 22:00.
Trudno uwierzyć, że William Shimell, który stworzył w "Zapiskach z Toskanii" elektryzujący duet z Juliette Binoche, debiutuje u jej boku jako aktor filmowy. Na co dzień jest on bowiem jednym z najbardziej uznanych operowych barytonów w Wielkiej Brytanii. Z kolei międzynarodową sławę przyniosły mu występy w najsłynniejszych operach świata - La Scali, nowojorskiej Metropolitan Opera, Staatsoper w Wiedniu, czy Teatrze Bolszoj w Moskwie.
Niezwykle ambitny i utalentowany Ash po niezbyt udanym występie tanecznym zostaje wyśmiany przez amerykańską grupę Invincible. Chłopak jednak nie poddaje się tak łatwo i wspólnie z nowopoznanym Eddim wyruszają w podróż po Europie w poszukiwaniu najlepszych tancerzy. Ich celem jest stworzenie grupy, która pozwoli im pokonać rywali. Głos serca i rytm ulicy prowadzi ich od gorącej Ibizy, przez Amsterdam, Paryż czy Londyn aż po Rzym!
W najnowszym filmie „Wszystkie odloty Cheyenne’a” Sean Penn zachwyca krytyków rolą ekscentrycznego rockmana, Cheyenne’a. „Ten poruszający film został zrobiony specjalnie dla Penna” pisze Laura Angelo Bagneto z RFI, „zagrał rewelacyjnie” - wtóruje jej Jerzy Wasowski z Wprost.pl, jest „imponujący bez dwóch zdań!” podkreśla Daniel Green z Cine Vue.
Rob Lowe pojawi się w 4. sezonie telewizyjnego hitu „Californication” i zagra w nim Hanka Moody’ego w ekranizacji powieści… Hanka Moody’ego. A smaku dodaje fakt, że wygląda w nim jak… Brad Pitt. Rob Lowe złapał aktorskiego bakcyla po obejrzeniu teatralnej interpretacji „Oliviera Twista” Dickensa. Miał wtedy 8 lat. Lowe wspomina, że kiedy zobaczył rówieśników na scenie, marzył już tylko o aktorstwie, bo zafascynowało go bycie kimś innym. W wieku zaledwie 12 lat miał już na swoim koncie ponad różnych 30 ról!
"Zapiski z Toskanii", wchodzące 9 marca do polskich kin, z nagrodzoną w Cannes zjawiskową Juliette Binoche to kolejny film w ostatnich latach, do którego zdjęcia powstały w Toskanii. I choć Abbas Kiarostami i jego ekipa pokazują na ekranie jej piękno, to także przewrotnie grają ze znanym głównie z literatury wizerunkiem doskonałego miejsca, by w romantycznej scenerii wszystko zacząć od nowa.
W siedem lat po „Skazanym na bluesa” Tomasz Kot zmierzy się z kolejną polską legendą. W wojennym thrillerze „Hans Kloss. Stawka większa niż śmierć” zobaczymy go w roli tytułowego agenta J-23. Film trafi do kin już 16 marca. „Poczułem taki sam dreszczyk adrenaliny jak przed „Skazanym na bluesa” – zdradza Kot. „W obu przypadkach towarzyszyła mi wielka presja, bo decydując się na przyjęcie roli Klossa wiedziałem, że prawdopodobnie znów będę linczowany.” Aktor wierzy jednak, że podobnie jak przed laty nie zawiódł oczekiwań fanów Ryśka Riedla, tak teraz zdoła przekonać do siebie i swojej interpretacji postaci Klossa miłośników legendarnej „Stawki większej niż życie”. „To olbrzymia odpowiedzialność, jednak jako aktor cieszę się, że mogę podejmować takie wyzwania.”
Zapraszamy do obejrzenia dwóch fragmentów komedii "Nietykalni". To największa filmowa sensacja ostatnich miesięcy w Europie. Do tej pory zobaczyło ją blisko 25 milionów widzów i liczba ta cały czas rośnie. Film trafił do kin dopiero w kilku krajach i wszędzie bije rekordy popularności. W samych Niemczech, gdzie obejrzało go blisko 3 miliony widzów, stał się już najbardziej kasowym francuskim filmem wszech czasów.
Festiwal Filmowy "Kocham Dziwne Kino" skierowany jest do amatorów i twórców niezależnych. Zapraszamy do nadsyłania swoich prac. Najmilej widziane będą obrazy cechujące się humorem i dystansem, intrygujące, absurdalne, stanowiące wyzwanie dla logiki i zdrowego rozsądku, czyli ujmując jednym słowem - DZIWNE.
Poprzednie
Następne
Polityka Prywatności