Film

Akcja filmu rozgrywa się w Nome na Alasce, gdzie od lat sześćdziesiątych zgłaszana jest niepokojąco wysoka liczba zaginięć mieszkańców. Prawdy nie udało się odkryć, mimo iż FBI przeprowadziło na tym terenie szereg dochodzeń. W tym oddalonym od reszty świata miejscu, psycholog dr Abigail Tyler (Milla Jovovich) zaczęła rejestrować na wideo sesje z pacjentami, cierpiącymi na traumę i przypadkowo odkryła niezwykle poruszające dowody, potwierdzające porwania ludzi przez istoty pozaziemskie.
Plejada najbardziej rozchwytywanych aktorów młodego pokolenia w ekranizacji kolejnego tomu bestsellerowej sagi Stephenie Meyer. Najsłynniejsza historia miłości młodej dziewczyny i nieśmiertelnego wampira. Nieziemsko przystojny wampir – Edward (Robert Pattinson) zgadza się zamienić swoją ukochaną Bellę (Kristen Stewart) w wampira – pod warunkiem jednak, że wezmą ślub.
Przez wiele lat przestrzegano rdzennych mieszkańców przed samotnymi wyprawami do Nome, twierdzą mieszkańcy Półwyspu Seward. Myra Henry z Koyuk zorganizowała dwa marsze Zaginionych Osób ulicą Front Street, żeby zwrócić uwagę na ten problem. Zaangażowała się po zaginięciu jej szwagra Archie'go Henry Jr., który w 1998 roku pojechał do Nome na zakupy po odebraniu corocznej dywidendy (tzw. Permanent Fund) i już nie wrócił.
Akta dotyczące tajemniczych zgonów i zaginięć w Nome na Alasce, o których mówi film Czwarty stopień, zostały przekazane FBI przez policję z Nome i Policję Stanową Alaski. Według wice prezes Melanie Edwards z Kawerak, FBI otrzymała szczegóły 24 spraw, ale kilka z nich wygląda na potwierdzone utonięcia i zaginięcia myśliwych, które Kawerak usunął ze swojej listy.
Proces Owena skłonił ówczesnego szefa policji w Nome do rezygnacji ze stanowiska. Jego następca Craig Moates za główny cel postawił sobie naprawę stosunków z rdzenną społecznością. Tłumaczy on, że częścią tego procesu było skompletowanie dokumentacji z dochodzenia FBI. "Próbujemy oddzielić fakty od mitów", mówił Moates. - Starannie sprawdzamy te przypadki, które mogły pozostać nie załatwione do końca".
Mgiełkę tajemnicy i podejrzeń zagęszcza dodatkowo głęboko zakorzeniona nieufność i wrogość pomiędzy rdzenną ludnością z tego obszaru a policją z Nome. W materiałach z prowadzonego od kilku miesięcy śledztwa znalazły się zarzuty rdzennych mieszkańców o to, iż władze zbyt chętnie zaliczają kolejne sprawy do kategorii nieszczęśliwych wypadków lub samobójstw.
Delbert Pungowiyi, członek rady plemienia Savoonga, który od 1998 roku nawoływał do wznowienia śledztwa w sprawie zaginięć w Nome na Alasce, uważa że rdzenna ludność Nome ginie z rąk więcej niż jednego człowieka. „Ludzie tam znikają, ale co dzieje się z ciałami? Gdzie podziały się zwłoki?”
Specjaliści FBI ds. seryjnych morderstw zostali wezwani do Nome w celu zbadania serii zaginięć i zagadkowych zgonów wśród rdzennej ludności z okolicznych wiosek. Pierwsze takie przypadki miały miejsce w latach sześćdziesiątych, a od roku 1990 wydarzyło się ich 10. Ofiarami byli najczęściej rdzenni mieszkańcy płci męskiej, którzy przyjeżdżali do handlowego ośrodka Półwyspu Seward z mniejszych wiosek w regionie Cieśniny Beringa.
Zanim obejrzą Państwo Czwarty stopień, spróbujemy przedstawić podstawy tej przerażającej historii, która stała się kanwą wspomnianego thrillera. Pierwsze przypadki serii zaginięć i zagadkowych zgonów wśród mieszkańców Nome, na Alasce miały miejsce w latach sześćdziesiątych, a od roku 1990 wydarzyło się ich 10. Ofiarami byli najczęściej rdzenni mieszkańcy płci męskiej, kórzy przyjeżdżali do Nome w interesach.
W dniu 26 czerwca (sobota), Interaktywne Kino Cinema Park Orange świętuje IV urodziny. Z tej okazji wszystkie bilety w tym dniu będą kosztowały tylko 15 zł (regularna cena 31 zł). Serdecznie zapraszamy wszystkich głodnych wiedzy i wrażeń! Cinema Park Orange to interaktywne kino na miarę XXI wieku, które od ponad czterech lat bawi i uczy mieszkańców stolicy.
17 czerwca, o godzinie 10:00 ruszyła rejestracja do wielkiego wakacyjnego konkursu Cinema City – Filmowego Pościgu Lata! Wszyscy kinomaniacy, dzięki refleksowi i wiedzy o filmie, mogą zgarniać atrakcyjne nagrody i świetnie się przy tym bawić! Najlepszym ćwiczeniem bystrości jest jak najszybsze zarejestrowanie się na stronie www.cinema-city.pl, aby zgarnąć pierwszą nagrodę!
Ariane (Sophie Marceau) i Hugo (Dany Boon), aby rozwiązać niekończący się konflikt o to, kto ma w życiu lepiej, postanawiają wymienić się na jakiś czas życiowymi rolami. Prawnik pomaga im zamienić się pracą, kontami bankowymi i samochodami… Czy Hugo, który wcześniej zarządzał firmą budowlaną, odnajdzie się w roli sprzedawcy damskiej biżuterii, mając jednocześnie na głowie sprzątanie, pranie, gotowanie i wychowanie dzieci? Czy Ariane, która do tej pory była „seksowną żonką szefa”, zdobędzie posłuch wśród męskiej załogi? I kto tak naprawdę jest z Marsa, a kto z Wenus?
„Prawdziwe życie jest ciekawsze od wszystkiego, co jesteśmy w stanie wymyślić” – twierdzi Kevin Macdonald, autor głośnego na świecie i w Polsce filmu Czekając na Joe. „To najbardziej wyzwolona forma ekspresji. Kino w pełni autorskie. Daje całe spektrum możliwości. To sposób patrzenia na rzeczywistość” – tłumaczy Errol Morris, inny sławny reżyser zaproszony do udziału w projekcie Pepity Ferrari.
Typowy dzień w zatłoczonym paryskim metrze. Nikt nie zwraca uwagi na nikogo, nawet na żebraczkę, która w geście rozpaczy uderza w twarz przypadkową kobietę. Ta próbuje ukryć emocje. Gdy wysiada, podbiega do niej młody mężczyzna, aby zapytać o powód przykrego incydentu. To Daniel – wrażliwy i sentymentalny trzydziestolatek, który obserwując ludzi, próbuje poznać logikę ich zachowań. Nazbyt jednak przeżywa wszystko, co go otacza i nie potrafi nabrać do tego dystansu. Jest typowym idealistą, dla którego świat jest ciekawą i emocjonalną zagadką.
Lata 80. XX wieku, małe miasteczko w Belgii. Trzynastoletni Gunter Strobbe mieszka wraz z ojcem i trzema wujkami w domu swych dziadków. Spokój i cisza nie są tu częstym gościem. Strobbowie to głównie hazardziści, pijacy i kobieciarze, żyjący w atmosferze błogiego lenistwa, nieróbstwa, kłótni, a przede wszystkim zakrapianej alkoholem wyśmienitej i szalonej zabawy. Absurdalne pomysły są tu na porządku dziennym, a im bardziej szalone, tym lepiej, bo wszyscy realizują je z większym zapałem.
Nieprzyzwoicie śmieszna komedia z nieprzyzwoicie wysokim budżetem! Spotkanie Lejdis z Testosteronem w reżyserii Łukasza Palkowskiego, autora kultowego Rezerwatu i 39 i pół, z plejadą gwiazd, jakich jeszcze razem w jednym filmie nie było: Sonia Bohosiewicz, Grażyna Szapołowska, Tomasz Karolak, Wojciech Mecwaldowski, Tomasz Kot, Grażyna Wolszczak, Tamara Arciuch. To film dla bezpruderyjnego widza, otwartego na nowe doznania… także damsko-męskie.
18 czerwca na ekrany polskich kin trafi ISTOTA - thriller SF wyprodukowany przez Guillermo del Toro (“Labirynt Fauna”, “Hellboy”), wyreżyserowany przez Vincenzo Natali’ego (“Cube”, w zapowiedziach: “Neuromancer”). W filmie ISTOTA para ambitnych naukowców (Adrien Brody, Sarah Polley), traktując swoją pracę w kategoriach wyścigu z konkurencją, rzuca wyzwanie prawom natury, rozpoczynając w tajemnicy eksperyment, który polega na skrzyżowaniu ludzkiego i zwierzęcego DNA. Efekty ich zabawy w Boga okazują się przerażające...
Od 3. do 8. lipca w ramach festiwalu BRAVE ruszy kolejny przegląd filmów dokumentalnych. Unikatowe obrazy będzie można obejrzeć w Kinie Warszawa, w nowej sali NOT. Wiele z tych filmów polska publiczność będzie mogła zobaczyć po raz pierwszy.
"Jestem miłością" (Io sono l'amore) to nakręcona w plenerach Mediolanu, Londynu, Nicei i San Remo opowieść o narodzinach wielkiej namiętności. Emma - w tej roli nagrodzona Oscarem Tilda Swinton - jest od wielu lat żoną Eduarda Recchi, głowy potężnej rodziny z Mediolanu. Piękna, otoczona bogactwem kobieta, żyje w świecie konwenansów, rytuałów i codziennych obowiązków.
Polski zwiastun nowego Coppoli już jest! Już 3 września na ekrany polskich kin wejdzie najnowszy film legendarnego Francisa Forda Coppoli, autora słynnej trylogii "Ojciec Chrzestny", czy niezapomnianego "Czasu Apokalipsy". "Tetro", bo taki tytuł nosi ten film, został uznany przez światową krytykę za jedno z najoryginalniejszych i najlepszych dokonań amerykańskiego kina niezależnego ostatnich lat.
Poprzednie
Następne
Polityka Prywatności