
Program 3. Festiwalu Filmów Rosyjskich „Sputnik nad Warszawą” będzie dzielił się na 15 sekcji tematycznych. Jedną z nich będzie sekcja poświęcona 20-leciu istnienia Otwartego Rosyjskiego Festiwalu Filmowego „Kinotawr”. „Kinotawr” jest głównym i największym krajowym festiwalem filmowym w Rosji. Pierwszy Festiwal miał miejsce w 1990 roku w Podolsku, a od 1991 roku odbywa się w Soczi.

Dla mieszkańców Bielany to dzielnica, która przywodzi na myśl wiele miłych wspomnień, ale też chwil pełnych smutku, związanych głównie z brakiem perspektyw i możliwości samorealizacji. Jest to miejsce ciekawe chociażby ze względu na występujący tam fort I Twierdzy Warszawa - obecnie wykorzystywany do celów sportowych, „Las Bielański” będący pozostałością średniowiecznej Puszczy Mazowieckiej czy też zespół obiektów pokamedulskich, w pobliżu których znajduje się punkt widokowy z panoramą na Wisłę.

Porywający thriller zrealizowany na podstawie bestsellera Stiega Larssona pod tym samym tytułem, będącego pierwszą częścią słynnej trylogii „ Millennium” , która sprzedała się w Europie w ponad 14 milionach egzemplarzy. Światowy bestseller autorstwa STIEGA LARSSONA wreszcie na wielkim ekranie! Skazany w procesie o zniesławienie dziennikarz śledczy podejmuje się niezwykłego zlecenia. Na prośbę właściciela koncernu przemysłowego bada tajemniczą sprawę kryminalną sprzed lat.

Andrzej Wajda uświetni pierwszy kinowy pokaz cyfrowej wersji filmu Popiół i diament. Arcydzieło polskiego kina, zrekonstruowane w ramach projektu KinoRP, dostało szansę na drugie życie. 5 listopada 2009 roku w kinie Silver Screen przy ulicy Puławskiej w Warszawie odbędzie się pokaz filmu Popiół i diament. Projekcji towarzyszyć będzie konferencja prasowa z udziałem m.in. Andrzeja Wajdy, Jerzego Wójcika i Witolda Sobocińskiego.

„[REC] 2” to druga, jeszcze mroczniejsza, odsłona przerażającej wizji zrodzonej w umysłach wielokrotnie nominowanego i nagradzanego reżyserskiego duetu, Balaguero - Plaza. Duetu, który zarówno przez krytykę, jak i widzów został okrzyknięty wskrzesicielami kina grozy, do niedawna uważanego za gatunek filmowy wyeksploatowany już do granic możliwości.

Trzy młode, zdolne reżyserki, trzy kamery i jeden wspólny tytuł – „Demakijaż”. Film nowelowy Marii Sadowskiej, Doroty Lamparskiej oraz Anny Maliszewskiej to trzy autorskie wypowiedzi na współczesne tematy.

Już wkrótce ENEMEF, czyli Nocny Maraton Filmowy: Noc Grozy i Horrorów w 23 miastach jednocześnie! Tradycyjnie, jak co roku pod koniec października, coś dla miłośników mocnych wrażeń - cztery filmy grozy. Wszystkie weszły na polskie ekrany w ostatnim roku, więc jest to doskonała okazja, aby nadrobić zaległości kinowe. Ciemna sala kinowa, ogromny ekran, mrożące krew w żyłach sceny, napięcie które nie pozwoli Ci usnąć nawet po powrocie do domu i czający się wszędzie STRACH....

Wspólnie z Duńskim Instytutem Kultury zapraszamy pokaz mało znanych w Polsce filmów duńskiego reżysera HENNINGA CARLSENA, do których muzykę skomponował KRZYSZTOF KOMEDA. Pokażemy nakręcony na podstawie powieści Knuta Hamsuna GŁÓD (Sult, Dania/Norwegia/Szwecja 1966), LUDZIE SIĘ SPOTYKAJĄ (Mennesker mødes og sød musik opstår i hjertet, Dania/Szwecja 1967) oraz CO Z NAMI? (Hvad med os?, Dania 1963), którego pokaz poprzedzi spotkanie z prof. Markiem Hendrykowskim, autorem wydanej w tym roku monografii poświęconej kompozytorowi, pt. KOMEDA.

We wtorek 20 października, w Rzeszowie rozpoczynają się projekcje filmowe 7. Multimedia Happy End Festiwal Filmów Optymistycznych. Już od godziny 16:00 Pokaz specjalny MultimediaOFF, w którym zostaną zaprezentowane filmy, które powstały w ostatnim sezonie przy wsparciu finansowym m.in. Multimedia Polska. Widzowie zobaczą: „Konsumentów” Huberta Gotkowskiego, „8 w poziomie” Grzegorza Lipca i „Czarny” Dominika Matwiejczyka. Wszystkie trzy filmy zostały nagrodzone w tegorocznym Konkursie Kina Niezależnego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Od środy projekcje konkursowe a w nich 34 filmy fabularne i dokumentalne oraz spotkania z twórcami.

Warszawskie convivium Slow Food zaprasza na śniadanie do Arkad Kubickiego na Zamku Królewskim. Spotkanie odbędzie się w sobotę 24. października o godz. 11.00, Impreza towarzyszy odbywającemu się w Warszawie pierwszemu przeglądowi filmów kulinarnych - Kuchnia.tv Food Film Fest. Aktywiści ruchu Slow Food zapraszają do stołu w bistro „Piąta Ćwiartka” w przepięknych Arkadach Kubickiego u stóp Zamku Królewskiego.

Eksperymentalna Czarownica Paula Coelho to pomysł samego pisarza. Paulo Coelho zaprosił przez internet czytelników, by dokonali adaptacji filmowej jego książki. Film powstał dzięki zaangażowaniu czytelników, którzy, zainspirowani postaciami głównych bohaterów, stworzyli krótkie nowelki filmowe na bardzo wysokim poziomie i zostali reżyserami filmowymi. Dzięki obrazom filmowym widzowie mogą zagłębić się w świecie narracji Paula Coelho i poznać filmową interpretację wątków pojawiających się najczęściej w twórczości brazylijskiego pisarza.

Festiwal Filmowy "Kino w Pięciu Smakach" to jedyny w Polsce przegląd kinematografii azjatyckiej, który już po raz trzeci przeniesie nas jesienią w parny, zmysłowy, pełen koloru świat Dalekiego Wschodu. Tym razem w programie festiwalu znajdą się perły kinematografii tajlandzkiej.

Widzowie 25. edycji Warszawskiego Festiwalu Filmowego przyznali Nagrodę Publiczności najnowszemu filmowi Wojtka Smarzowskiego „Dom zły”. To kolejne wyróżnienie na jednym z najważniejszych festiwali filmowych. Niespełna miesiąc temu thriller twórcy kultowego „Wesela” zdobył nagrody za reżyserię, scenariusz i montaż na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

W dniach 7 oraz 21 listopada o godz. 18 w Bielańskim Ośrodku Kultury (ul. Goldoniego 1, sala widowiskowa) odbędą się pierwsze publiczne projekcje fabularnego filmu offowego pt. „Pekin Bielański” w reżyserii Łukasza Filipiaka. Film opowiada historię dwóch przyjaciół, którzy zaraz po maturze przyjeżdżają do Warszawy po lepsze życie. Trafiają do miejsca, które nazywane jest „Pekinem Bielańskim”.

Jeden z najgłośniejszych filmów tego sezonu „Dystrykt 9” w reżyserii Neila Blomkampa cieszy się coraz większą popularnością. Film po 6 dniach wyświetlania w Polsce zgromadził już 105.819 widzów! Polski sukces jest potwierdza frekwencja w amerykańskich kinach. W niespełna dwa miesiące po premierze w USA, film zobaczyło ponad 100 milionów widzów. Po tak krótkim czasie „Dystrykt 9” znalazł się w pierwszej pięćdziesiątce najchętniej oglądanych filmów wszechczasów.

Wielka przygoda Luca Bessona z animacją rozpoczęła się dzięki pracy 120 grafików, którzy przez pięć lat tworzyli oszałamiający baśniowy świat pierwszej części "ARTURA I MINIMKÓW". Urzeczywistnienia marzeń kultowego reżysera "Wielkiego błękitu" i "Leona Zawodowca" podjęła się BUF Compagnie, światowy lider w dziedzinie efektów specjalnych. Firma ma na koncie m.in. foto-realistyczne efekty specjalne do takich tytułów jak "Matrix" czy "Batman i Robin".

Odpowiedź może okazać się nad wyraz prosta. Uwielbiają go prawie wszyscy, za mrocznego Upiora w Operze, rycerskiego Beowulfa i mężnego króla Leonidasa, za to że jak kocha to nawet po śmierci pisze listy, a przy tym jest rozbrajająco przystojny choć mój szef twierdzi, że brzydki.

Od 11 września w kinach rządzą „Bękarty wojny” Quentina Tarantino, które obejrzało już w Polsce blisko pół miliona widzów. W grudniu na ekrany kin wejdzie wyprodukowany przez Tarantino film „Hell Ride” o gangu motocyklowym, który krwawo mści się za zamordowanie kumpla.

Dokument „Polański. Ścigany i pożądany” próbuje odpowiedzieć na pytanie co tak naprawdę wydarzyło się w 1977 roku i dlaczego Roman Polański, oskarżony o gwałt na 13-latce, uciekł przed amerykańskim wymiarem sprawiedliwości. Pytanie bardzo aktualne w świetle ostatnich wydarzeń, w konsekwencji których polski reżyser przebywa w areszcie w Szwajcarii i czeka na ekstradycję do Stanów Zjednoczonych.

Film „Nigdy nie mów nigdy” wydaje się tworzyć nową jakość we współczesnym polskim kinie. To doskonała propozycja na wieczór we dwoje, również dla bardziej wymagających widzów. Jest to opowieść o relacjach damsko – męskich współczesnych trzydziestolatków, robiących karierę w Polsce i za granicą. Ale po raz pierwszy chyba nie jest opowiadana w tak eksploatowanej ostatnio w naszym kinie formie komedii romantycznej.