Film

Nagrodzony na festiwalu w Cannes subtelny dokument, portret Sabine Bonnaire, siostry słynnej francuskiej aktorki, Sandrine (Bliscy nieznajomi, Femme Fatale). Dokumentalny portret Sabine Bonnaire, 38-latki cierpiącej na autyzm, nakręcony został przez jej siostrę-aktorkę. Dokumentacja 25 lat życia Sabine pokazuje ciepłą osobę, której rozwój i liczne talenty zostały zmarnowane z powodu niewłaściwego systemu opieki zdrowotnej.
Już pojutrze, 29 kwietnia 2009 będzie miał swą premierę nowy box Wydawnictwa Telewizji Kino Polska. Kolejnym przedsięwzięciem wydawniczym, po serii obrazów Agnieszki Holland, Jerzego Skolimowskiego i Tadeusza Konwickiego będzie czwarta kolekcja z cyklu „Arcydzieła Polskiego Kina”: która obejmować będzie filmy: Trzecia część nocy, Diabeł i Na srebrnym globie oraz, w charakterze dodatku
Na zakończonym 25 kwietnia w Krakowie festiwalu Off Plus Camera Nagroda Publiczności przyznana została filmowi „Wojna polsko-ruska”. Ekranizacja powieści Doroty Masłowskiej z Borysem Szycem w roli głównej oraz Romą Gąsiorowska i Sonia Bohosiewicz była niekwestionowanym faworytem wielbicieli dobrego kina. Wszystkie projekcje odbyły się na pełnych salach. Ci, którzy nie zdołali kupić biletów, prosili o dodatkowe pokazy. Widzowie w całej Polsce będą mogli zobaczyć w kinach „Wojnę polsko-ruską” od 22 maja.
Choć wampiry pojawiły się w zachodniej literaturze już w czasach Lorda Byrona, a w innych kulturach jeszcze wcześniej, zdaniem Nilesa i Templesmithaa – autorów komiksu „30 Days of Night”, dawno przestały budzić przerażenie. Twórcy uznali, że horror „30 dni mroku” to doskonała okazja, by powrócić do korzeni gatunku - bez nawiązań do gotyckiego klimatu.
Opis filmu: Młode małżeństwo z małą córeczką i niemowlęciem wprowadza się do pięknej, opuszczonej, przedwojennej willi nad morzem. W nowym domu kobietę nawiedzają przerażające wizje na pograniczu snu i jawy. Jej mąż zrzuca to na karb traumatycznych przeżyć po przebytym szoku poporodowym. Tymczasem niewyjaśnione zjawiska nasilają się. Posądzana o obłęd główna bohaterka czuje, że klucz do zagadki znajduje się w murach mrocznego domostwa.
Nieznana historia dzikich królików, które zamieszkiwały strefę śmierci Muru Berlińskiego. Przez 28 lat ten zamknięty pas ziemii był ich najbezpieczniejsza enklawą. Pełną trawy, bez drapieżników, ze strażnikami pilnującymi żeby żaden człowiek im nie przeszkadzał.
Kiedy mężczyzna reprezentujący koncern Dow Chemical ogłosił na antenie BBC, że jego firma wypłaci odszkodowanie ofiarom spowodowanej przez siebie katastrofy ekologicznej, prowadzący program dziennikarz oniemiał ze zdumienia. Zrobimy to, co powinniśmy byli zrobić już dawno temu – zapewniał przedstawiciel koncernu. Po dwudziestu latach już mało kto liczył na to, że chemiczny gigant ukaże ludzkie oblicze. Euforia trwała jednak bardzo krótko.
Przedłużyć życie to próba syntetycznego spojrzenia na odwieczną ludzką potrzebę kontroli życia i śmierci. W filmie szwedzkiego duetu Bigert & Bergstrom spotykamy gerontologa wierzącego, że rozwiązanie kwestii ludzkiej nieśmiertelności jest na wyciągnięcie ręki, architekta, który tworząc nowe kształty i przestrzenie, próbuje przeciwstawić się skandalowi przemijania, mnicha ruszającego w tysiącdniową podróż mającą przygotować go na nieśmiertelność.
Dla scenografa „30 dni mroku”, Paula Austerberry’ego, monochromatyczna paleta barw komiksu “30 Days of Night”, w której wyrazistymi plamami koloru są tylko czerwień krwi, płomienie i uniform strażacki Stelli, stała się podstawową inspiracją w pracy nad filmem. Jednym z największych wyzwań scenograficznych było zaprojektowanie i wybudowanie fikcyjnego miasteczka Barrow na Alasce – opustoszałego, nieprzyjaznego miejsca, które miało okazać się żyznym gruntem dla wampirów.
Aktorka, która zniewala urodą i talentem. Muza Almodovara, która niedawno oczarowała Woody’ego Allena, co zaowocowało pierwszym Oscarem w jej karierze. Penelope Cruz rozkochała również polską widownię rolą szalonej artystki Marii Eleny w filmie „Vicky Cristina Barcelona”. Najnowszy film komediowego geniusza z Manhattanu, „Vicky Cristina Barcelona”, w zeszły piątek (17 kwietnia) wszedł szturmem do polskich kin, plasując się na pozycji lidera polskiego boxoffice’u po pierwszym weekendzie wyświetlania.
Najnowsze, nie mniej prowokujące dzieło artysty, zatytułowane "KOBIETA W BERLINIE" z Niną Hoss ("Biała Masajka", "Cząstki elementarne") w roli głównej, wejdzie na ekrany polskich kin 8 maja 2009. Scenariusz filmu powstał na motywach odważnych pamiętników niemieckiej dziennikarki, wydanych anonimowo w latach 50-tych, które ze wzgledu na kontrowersyjność i temat tabu dopiero po kilkudziesięciu latach stały się bestsellerem.
Film przyniósł reżyserowi nagrodę na ubiegłorocznym Festiwalu w San Sebastian. Akcja dzieje się we włoskim, niezwykle urokliwym mieście, tytułowej Genui, do której wyjeżdża grany przez Colina Firtha („Dziennik Bridget Jones”) Joe wraz z dwiema córkami (w tych rolach Willa Holland i Perla Haney-Jardine). Film jest o nadziei i szukaniu swojego miejsca na ziemi, które można by nazwać „domem”.
Najnowszy film z Nią Vardalos, gwiazdą przeboju filmowego "Moje wielkie greckie wesele", zostanie pokazany podczas oficjalnego zakończenia tegorocznego Tribeca Film Festival 2 maja w Nowym Jorku. Tym razem odtwórczyni głównej roli i scenarzystka słynnego hitu z 2002 roku wciela się w pilotkę niepokornej grupy turystów, podróżujących po Grecji śladami zabytków kultury antycznej. Zwiedzających bardziej interesują jednak tandetne pamiątki niż lekcje historii.
Reżyser „Pułapki“ znowu straszy. Jak zwykle skutecznie. Małe miasteczko na Alasce, co roku pogrąża się na 30 dni w mrokach nocy. Tego roku ciemność skrywa przerażające niebezpieczeństwo… Większość mieszkańców Barrow na Alasce przeprowadza sie na okres 30 – dniowych ciemności na północ, gdzie panują bardziej przyjazne warunki pogodowe. Garstka pozostałych osób z przerażeniem odkrywa, że w odciętym od świata miasteczku nie są sami… Przed nieznanym zagrożeniem usiłuje bronić mieszkańców para szerfów – Eben (Hartnett) i Stella (George).
Ordynarna, hardcore’owa, nie pozostawiająca żadnych złudzeń… opowieść o miłości. Ten film mógł wyjść tylko spod ręki twórcy „Clerks - Sprzedawców” – Kevina Smitha. Starzy kumple i współlokatorzy, Zack (Seth Rogen) i Miri (Elizabeth Banks), muszą stawić czoła ciężkim czasom i górom długów. Kiedy sytuacja kryzysowa doprowadza do tego, że w mieszkaniu odcinają im prąd i wodę, wpadają na pomysł szybkiego zarobku - wyprodukowania domowego filmu porno z udziałem kilkorga przyjaciół.
Juliusz Machulski, twórca kultowych polskich komedii, takich jak „Seksmisja”, „Killer” czy „Vinci”, tym razem jako producent, przedstawia Jana Machulskiego, legendarnego kasiarza Kwinto w jego ostatniej roli. „Ostatnia akcja” to dynamiczna i zabawna komedia, pełna zwrotów akcji i finału jakiego nikt się nie spodziewa, utrzymana w klimacie najlepszych filmów Guy’a Ritchie, czy takich hitów jak „Ocean’s 11”.
"Cztery noce z Anną" i "Boisko bezdomnych" zostaną zaprezentowane niemieckiej publiczności w ramach festiwalu filmPOLSKA. Obrazy Jerzego Skolimowskiego i Kasi Adamik to jedne z prawie czterdziestu zrealizowanych w ostatnim roku polskich produkcji, które wyświetlane będą podczas przeglądu zorganizowanego w Berlinie i Poczdamie.
Fani na całym świecie z coraz większym napięciem czekają na premierę najnowszego filmu Larsa von Triera. Całkiem możliwe, że horror "Antychryst" z Willamem Dafoe i Charlotte Gainsbourg zadebiutuje podczas zbliżającego się festiwalu w Cannes. Tak podejrzewa branżowy magazyn "Variety".
Wiele spośród 140 dokumentów na 6. Festiwalu Filmowym PLANETE DOC REVIEW zostanie zaprezentowanych w nowych sekcjach, m.in. Soul Power o koncercie gwiazd amerykańskiego soulu w Kinszasie w 1974 roku oraz Będzie głośno o gwiazdach gitary elektrycznej w sekcji Muzyka i wolność. Pojawi się także po raz pierwszy sekcja filmów animowanych Animadoc oraz nagroda dla filmu o tematyce ekologicznej. PLANETE DOC REVIEW odbędzie się w dniach 8-17 maja w warszawskiej Kinotece oraz w aż 19 innych miastach w dniach 8-10 maja w ramach WEEKENDU Z CYFROWYM PLANETE DOC REVIEW.
Harry Connick, Jr (aktor, muzyk)- odtwórca głównej roli męskiej w filmie ZA JAKIE GRZECHY (New In Town), zachwycił się komediowym urokiem filmu, ale przede wszystkim najbardziej pociągała go możliwość zagrania u boku Renée Zellweger. -„Pierwsze, co przyciągnęło moją uwagę, to była jej obecność w filmie” przyznaje. „Od dawna jestem jej wielkim fanem, więc tym bardziej cieszyłem się na propozycję współpracy na planie.”
Poprzednie
Następne
Polityka Prywatności