
Już znamy wyniki głosowania Polskiej Akademii Filmowej. Aż cztery filmowe Orły trafiły do rąk twórców „33 scen z życia”. Przejmujący obraz Małgorzaty Szumowskiej został uznany za najlepszy polski film ubiegłego roku – zarówno przez jury, jak i publiczność. Uhonorowani zostali również Paweł Mykietyn za muzykę oraz Jacek Drosio za montaż.

Historia, którą pokazuje w filmie Ryszard Bugajski to próba rekonstrukcji ostatnich lat życia legendarnego dowódcy Kedywu Armii Krajowej, generała brygady Augusta Emila Fieldorfa ps. „Nil”. Opowieść rozpoczyna się w momencie jego powrotu z zesłania w głąb Związku Sowieckiego, gdzie trafił po aresztowaniu w 1945 przez NKWD i kończy wykonaniem wyroku śmierci w mokotowskim więzieniu zimą 1953 roku. Obrazowi towarzyszą retrospekcje z okresu okupacji i konspiracyjnej działalności generała, szczególnie zamach na kata Warszawy, generała SS Franza Kutscherę.

Polsko-niemiecka produkcja ze wspaniałą muzyką Zbigniewa Preisnera. Poruszający film, o którym trudno zapomnieć. Koniec II-giej Wojny Światowej, kwiecień 1945 roku. Armia Czerwona wkracza do upadającego Berlina. To początek historii kobiet, które, zdane na łaskę radzieckich żołnierzy, musiały wybierać między przeżyciem a szacunkiem do samych siebie.

Nowy film twórców „Godzin” i „Angielskiego pacjenta” znalazł się w gronie faworytów tegorocznych Oscarów – dostał aż pięć nominacji w najważniejszych kategoriach: Najlepszy Film, Najlepsza Aktorka (Kate Winslet), Najlepszy Reżyser (Stephen Daldry), Najlepszy Scenariusz Adaptowany (David Hare) i Najlepsze Zdjęcia (Chris Menges i Roger Deakins). Kate Winslet za fenomenalną kreację aktorską w tym filmie zdobyła Złoty Glob.

Charlotte (Trine Dyrholm) właśnie zostawiła swojego wieloletniego chłopaka Kristiana (Frank Thiel) i wprowadziła się do nowego mieszkania. Teraz żyje sama pośród kartonowych pudeł i gołych ścian, spędzając noce z przypadkowymi mężczyznami. Nie chce z nikim nawiązywać bliższych kontaktów; po jednorazowych przygodach rezygnuje z dłuższej znajomości.

Rafael jest typem uwodzicielskim i ambitnym. Podobają mu się piękne kobiety, eleganckie ubiory i doborowe towarzystwo. Pracuje w wielkim domu towarowym. Urodził się, żeby być sprzedawcą i stara się o stanowisko Kierownika Piętra. Jego główny rywal do tego stanowiska to Don Antonio. Fatalnym zrządzeniem losu, Don Antonio ginie przypadkowo podczas burzliwej dyskusji z Rafaelem...

Oryginalne love story. Zabawna opowieść o dwojgu społecznie nieprzystosowanych ludziach oraz o sposobach, w jaki próbują zdobyć miłość. Lily jest trochę dziwaczną i samotną kelnerką, we śnie i na jawie marzy o romantycznych uniesieniach. Jarrod, bohater z jej snów, to osobliwy odludek i sprzedawca gier wideo. Ostatnią dekadę spędził na planowaniu zemsty na prześladowcach ze szkoły średniej.

Czy wiesz, jak pies pije wodę? Jak zmienia się mimika i wyraz twarzy po trafieniu przez bokserskiego mistrza wagi ciężkiej? Co się dzieje, kiedy jajko spada na wirujące łopatki wentylatora, a w jabłko trafia pocisk?

6. Festiwal Filmowy PLANETE DOC REVIEW odbędzie się w dniach 8-17 maja w Warszawie i w aż kilkunastu innych miastach w całej Polsce. Jak co roku jego organizatorem jest Against Gravity, a głównym partnerem kanał dokumentalny PLANETE. Festiwal Filmowy PLANETE DOC REVIEW to prezentacja najwybitniejszych filmów dokumentalnych ostatnich dwóch lat, laureatów nagród na najważniejszych festiwalach na świecie oraz polskich premier.

Najnowszy film Woody’ego Allena, którego premiera była największym wydarzeniem ubiegłorocznego festiwalu w Cannes, został entuzjastycznie przyjęty przez krytykę i publiczność. Film został obsypany nagrodami na wielu festiwalach filmowych (m.in. Złoty Glob, BAFTA, Satelite). Za kreację w tym filmie, Penelope Cruz została uhonorowana Oscarem oraz wieloma innymi prestiżowym nagrodami. Jednocześnie film odniósł największy komercyjny sukces spośród wszystkich obrazów Woody’ego Allena.

„Slumdog. Milioner z ulicy”, faworyt i zdobywca wszystkich najważniejszych nagród filmowych tego roku zatryumfował również w Polsce. Zgodnie z Box Office polskich multipleksów, film w ciągu trzech dni weekendu otwarcia obejrzało 93 201 osób! W tym samym okresie na film „Popiełuszko” do kin wielosalowych wybrało się 89 292 widzów. W sumie w weekend 27 lutego–1 marca na najnowszy obraz Danny'ego Boyle'a, wchodzący na 60 kopiach, wybrało się do kin 104 208 osób, a łącznie z wynikami pokazów przedpremierowych obraz ten zobaczyło: 136 941 osób w Polsce!

Dyskusyjny Klub Filmowy Miłość Blondynki UG z zamiłowania do dobrego kina niezależnego, podlaskiej wielokulturowości, żubrów i smaku lokalnej kiszki ziemniaczanej zaprasza na kolejną, tegoroczną inwazję Filmowego Podlasia... wszak oni zawsze wracają ! Będzie to wielobarwna biesiada podlaska, podczas której zaspokojone zostaną wszystkie zmysły przybyłych widzów.

Internauci mieszkający poza granicami Polski mają teraz szansę śledzić rodzimą kinematografię. Filmowy serwis iplex.pl, czyli wypożyczalnia filmów działająca w systemie VoD (Video on Demand – wideo na żądanie) oferuje wszystkim filmowym pasjonatom mieszkającym poza granicami kraju możliwość oglądania polskich produkcji w doskonałej jakości.

Film reżysera „Zabójczego numeru” (Ben Kingsley, Josh Hartnett, Morgan Freeman, Bruce Willis) oraz producentów “Hollywoodland” i “Braveheart – Waleczne serce”, z muzyką lidera zespołu Massive Attack! „PUSH” to zapierający dech w piersiach efektami specjalnymi thriller SF. Scenariusz filmu został oparty w znacznym stopniu na eksperymentach z dziedziny parapsychologii. To właśnie zwykli ludzie obdarzeni nadludzkimi zdolnościami przewidywania przyszłości lub potrafiącymi sterować cudzymi myślami stali się inspiracją twórców filmu, ale też obiektem zainteresowań kontrwywiadu..

Kolejną znakomitą propozycją SPI jest komedia „The Baster" z Jennifer Aniston („Przyjaciele”) oraz Jasonem Batemanem w reżyserii Willa Specka i Josha Gordona („Ostrza chwały”). „The Baster” opowiada o neurotycznym mężczyźnie, który pomaga swojej najlepszej przyjaciółce w poszukiwanich dawcy nasienia do zapłodnienia in vitro. Cała intryga polega na tym, że sam chce zostać ojcem dziecka.

Film z gwiazdorską obsadą: Colin Farrell oraz Keira Knightley, to rewelacyjna ekranizacja powieści Kena Bruena pod tym samym tytułem. Opowieści o byłym kryminaliście z południowego Londynu, który chcąc zacząć żyć od nowa zaczyna pracować jako gosposia.

Film „ The Rum Diary” z udziałem Johnny'ego Deppa, wyreżyserowany przez scenarzystę słynnych "Pól śmierci" Rolanda Joffe i Bruce'a Robinsona. Jest to filmowa opowieść o miłości, zdradzie i pożądaniu, której akcja dzieje się w stolicy Puerto Rico, San Juan w latach 50. ubiegłego wieku i jest oparta na autentycznych wydarzeniach z życia Huntera S. Thompsona , jednego z najciekawszych pisarzy XX wieku. Adaptacji wczesniejszej powieści Thompsona - Las Vegas Parano - podjął się Terry Gilliam.

Film jest dziełem tych samych twórców , którzy pracowali przy stworzeniu słynnego obrazu hollywoodzkiego – „Pasja ” w reż. Mela Gibsona. W roli tytułowej zobaczymy Camillę Belle („10.000 BC"). Jonathan Rhys Meyers („Dynastia Tudorów") wcieli się w Gabriela oraz Lucyfera, Peter O'Toole („Gwiezdny pył") zagra Symeona . Al Pacino wystąpi w roli Heroda, zaś Jessica Lange zagra prorokinię Annę.

Oscara dla najlepszego aktora otrzymał Sean Penn za kreację Harvey'a Milka w filmie "Obywatel Milk". Jest to druga nagroda Amerykańskiej Akademii Filmowej w karierze aktorskiej Penna. "Obywatel Milk" zdobył Oscara również w kategorii najlepszy scenariusz oryginalny - otrzymał go Dustin Lance Blank. Poruszającą historię człowieka, który zaryzykował życie w walce o własne przekonania można oglądać w kinach od 23 stycznia.

Film "Krwawe Walentynki 3D", po doskonałym otwarciu, znalazł się na drugim miejscu Box Office'u. Został tym samym w tym tygodniu najpopularniejszym filmem zagranicznym w Polsce. Wśród filmów premierowych uzyskał najwiekszą ilość widzów na kopię. "Krwawe Walentynki 3D" wprowadzono na 49 kopiach i od pokazów przedpremierowych zobaczyło je już ponad 52 000 widzów. "Krwawe Walentynki 3D" to zrealizowana w najnowszej technologii trójwymiarowej, nowa wersja horroru z 1981 roku, który Quentin Tarantino nazwał "najbardziej krwawym horrorem wszechczasów".