Film

"Nie lubię poniedziałku" -- tak mógłby powiedzieć niejeden bohater filmu pod tym samym tytułem i chyba większość z nas. I tak się przyjęło, że poniedziałek kojarzy się z powrotem do codziennych obowiązków. Dyskusyjny Klub Filmowy UG "Miłość Blondynki" postanowił to zmienić. Poniedziałek nie musi być nudny! Ponieważ najłatwiej jest zmienić nastawienie w towarzystwie młodych i dynamicznych osób poszukujących oryginalnych tematów do swojej twórczości -- zapraszamy na cykl "Kino, wino i domino" -- w sam raz na poniedziałkowe wieczory.
Dramat. Crowe wcieli się w postać Eda Hoffmana, skłonnego do intryg szefa CIA, który wraz z agentem Rogerem Ferrisem (DiCaprio) zastawia pułapkę na jednego z najniebezpieczniejszych liderów Al-Kaidy, rozpuszczając fałszywą plotkę, że zamachowiec współpracuje z Amerykanami. Scenariusz powstał na podstawie powieści „Body of Lies” Davida Ignatiusa.
Po raz pierwszy od czasów kultowej „Gorączki” Michaela Manna obaj genialni laureaci Oscara znów razem na ekranie, jako wieloletni detektywi i partnerzy w nowojorskiej policji, w thrillerze policyjnym reżyserowanym przez Jona Avneta („Smażone zielone pomidory”, „Fatalna namiętność”), do którego scenariusz napisał Russell Gewirtz („Plan doskonały”).
Podczas 4. edycji festiwalu Filmy Świata Ale Kino! zostanie zaprezentowana twórczość czołowych reżyserów współczesnego kina japońskiego. Pokazanych zostanie 5 filmów, które ukazują różnorodność kinematografii Kraju Kwitnącej Wiśni. Wśród tytułów znajdą się m.in. „Achilles i żółw” – najnowszy film Takeshi Kitano, najbardziej znanego na świecie japońskiego reżysera; „Rebirth” Masahiro Kobayashi,
Jeden z najważniejszych afrykańskich filmów tego roku, owacyjnie przyjęty na tegorocznym MFF w Wenecji. Jak podkreśla reżyser – „chciałem w tym filmie pokazać afrykańską tożsamość kształtującą się po wyzwoleniu”. Teza to najnowsze dzieło Haile Gerimy – najwybitniejszego twórcy z Etiopii, nazywanego przez Martina Scorsese „wielkim etiopskim fimowcem”.
Dokumentalny zapis dwóch koncertów Rolling Stonesów. “W Blasku Świateł” stara się uchwycić wielką siłę legendarnego zespołu. W filmie znalazły się m.in. fragmenty dwóch koncertów Brytyjczyków w Beacon Theatre w Nowym Jorku z 2006 roku z ostatniej trasy koncertowej, “A Bigger Bang Tour”. Materiał został uzupełniony zdjęciami zza kulis, archiwalnymi wywiadami i teledyskami.
Film na podstawie powieści jest już pokazywany w kinach w Austrii, wkrótce ma trafić do kin niemieckich, a na ekranach kin polskich zobaczyć go będzie można już w listopadzie. KRÓTKO O KSIĄŻCE: Waldemar nigdy nie był za granicą i postanawia to wreszcie zmienić. Za namową sąsiada, pana Kuki, wyrusza więc do Wiednia, by zobaczyć trochę świata, a przy okazji zarobić parę groszy. Kiedy autobusem, który przypomina „lodówkę na kółkach” po brzegi wypełnioną pseudoturystami trudniącymi się przemytem, dociera wreszcie do na miejsce, okazuje się, że na nic zdadzą się rady i przestrogi sąsiada.
Przedsięwzięcie The Metropolitan Opera: Live in HD zadebiutowało w 2006 roku pokazem „Czarodziejskiego fletu” Wolfganga Amadeusza Mozarta. Met nawiązała w ten sposób do bogatej, ponad 70-letniej tradycji transmisji radiowych tej sceny. Spektakl obejrzało 30 tys. widzów, zgromadzonych w 150 salach na terenie Stanów Zjednoczonych. Ogromny sukces kasowy i frekwencyjny tego wydarzenia sprawił, że wkrótce przyłączyły się do niego kolejne kina i teatry, także spoza nowego kontynentu. Obecnie sygnał z Metropolitan Opera (zwanej w skrócie Met) odbierany jest w Japonii, Kanadzie i siedmiu krajach europejskich
Deutschlandhalle w Berlinie, 20 listopada 1971 roku. Na pustej scenie, oświetlonej jednym reflektorem, pojawia się samotny Kinski, który recytuje swój własny tekst - Jezus Chrystus Zbawiciel. Ten spektakl stanowi ukoronowanie projektu, którym Kinski zajmował się przez ponad dziesięć lat. Obraz Petera Geyera to wyjątkowy dokument opowiadający o pokoleniu, które kwestionowało wszelką władzę, nawet władzę artysty nad jego publicznością, które nie chciało już słuchać, wolało dyskutować.
„Zawsze chciałem opowiadać wyjątkowe historie w wyjątkowy sposób”- mówi
Haruki Murakami. To mu się udało. Dzisiaj jest jednym z najbardziej znanych japońskich prozaików. Studiował teatrologię, potem prowadził klub jazzowy. Zostawił pracę, żeby pisać. Po raz pierwszy poczuł natchnienie podczas meczu baseballowego. Taką legendę powtarzają jego biografie, on nie zaprzecza.
Europejskie Centrum Solidarności ogłasza ogólnopolski Konkurs na najlepszą animację, film, diaporamę, wideo pt.: „30 sekund o wolności” - w ramach 2 edycji All About Freedom Festival, który odbędzie się w dniach 3-9 listopada 2008 roku w Gdańsku.
Nieruchomy Poruszyciel nadchodzi! Film Łukasza Barczyka zagości na naszych ekranach już 14 listopada. W związku z premierą mamy dla was konkursowe pytanie. Autor co 10 poprawnej odpowiedzi zostanie nagrodzony koszulką z filmu.
Najnowszy film braci Coen "Tajne przez poufne" otworzył się w ten weekend z wynikiem ponad 100 tysięcy widzów. Jest to rekordowe otwarcie w historii filmów braci Coen w Polsce. Komedia, w której w głównych rolach wystąpli Brad Pitt i George Clooney, również w Stanach Zjednoczonych uzyskała najlepszy wynik wsród filmów Ethana i Joela Coenów. "Tajne przez poufne" to historia dwóch pracowników siłowni, którzy przypadkiem natrafiają na tajne akta CIA.
„Piła V” przycięła 30 i pół miliona dolarów już w pierwszy weekend! A w ciągu najbliższego tygodniu kultowa seria wytnie też ostatniego z konkurentów w walce o tytuł najbardziej kasowej serii filmów grozy. Po pierwszym weekendzie w kinach, „Piła V”, horror wypuszczony spod skrzydeł studia Lionsgate, osiągnął szacunkowy przychód 30,5 miliona dolarów. Tym samym, „Piła” ma szansę stać się najbardziej dochodową serią filmów grozy.
Wydarzeniem specjalnym 4. edycji festiwalu Filmy Świata Ale Kino! będzie przegląd filmów Haile Gerimy, najpopularniejszego etiopskiego reżysera.
O FILMIE MÓWI ŁUKASZ BARCZYK, SCENARZYSTA I REŻYSER: NIERUCHOMY PORUSZYCIEL to termin stworzony przez Arystotelesa. Arystoteles poszukiwał pochodzenia wszelkiego ruchu - zmiany potencjałów, praprzyczyny. Doszedł do wniosku, że przyczyną wszelkiego ruchu musi być Ten, który spoczywa w absolutnym spokoju - NIERUCHOMY PORUSZYCIEL. Tworząc koncepcję NIERUCHOMEGO PORUSZYCIELA Arystoteles stworzył pierwszą w naszej części świata koncepcję monoteistycznego Boga, Boga rozumianego jako pierwsza przyczyna i ostateczny cel każdego ruchu.
"ZMIERZCH", historia niebezpiecznej, zakazanej miłości młodej dziewczyny i nieśmiertelnego wampira, na długo przed premierą kinową stał się fenomenem kulturowym i zjawiskiem społecznym napędzanym przez wielomilionową rzeszę fanów. Na dwa miesiące przez polską premierą filmu KRÓTKA HISTORIA TEGO FENOMENU W MILIONACH I I INNYCH LICZBACH:
W związku z premierą filmu Senność Magdaleny Piekorz, mamy dla was konkurs. I oczywiście konkursowe pytanie. Autor co dziesiątej poprawnej odpowiedzi zostanie nagrodzony płytą, czyli muzyką z filmu Senność.
Długometrażowy dokument o niebezpiecznej przygodzie, niebywałej sprawności fizycznej i próbie uchwycenia ulotnego piękna narciarstwa. To opowieść o narciarstwie wysokogórskim, dyscyplinie sportowej, która zaistniała zaledwie 35 lat temu. Wszystko zaczęło się w roku 1970 we francuskich górach Chamonix, gdzie narciarze zaczęli próbować ekstremalnych, grożących śmiercią zjazdów. Ludzi takich jak Anselme Baud czy Patricka Vallencant inspirowało niebezpieczeństwo i świadomość, że przekraczają granice tego co wydawało się niemożliwe.
Laureat Srebrnego Lamparta na 61 Międzynarodowym Festiwalu w Locarno. To największy międzynarodowy sukces polskiego filmu na tak ważnym festiwalu od 14 lat – to jest, od czasu Srebrnego Niedźwiedzia przyznanego Krzysztofowi Kieślowskiemu w Berlinie w 1994 roku za film „Trzy kolory: Biały”. Niemiecki krytyk filmowy tak pisał o filmie Małgorzaty Szumowskiej po projekcji w Locarno: „33 genialne sceny z życia”.
Poprzednie
Następne
Polityka Prywatności