Film

Do 6 maja trwa nabór prac na wystawę „Kopiuj / Wklej”, która odbędzie się w ramach 8. edycji Festiwalu Filmów Niezależnych kilOFF w Katowicach. Organizatorem wystawy jest Galeria Negatyw. Celem wystawy jest zaprezentowanie artystycznej interpretacji hasła „Kopiuj / Wklej”, w odniesieniu do takich zagadnień jak: prawa autorskie, własność intelektualna, piractwo, ochrona danych, ACTA.
Wraz z edycja warszawką, która odbywa się w dniach 19-26.04 w warszawskiej Kinotece zapraszamy w kwietniu do Poznania, Gdańska i Krakowa na AfryKamera Repliki. Afrykańskie filmy będą pojawiać się w polskich miastach również w maju w Koninie, Lublinie i Wrocławiu; w czerwcu w Białymstoku i lipcu w Katowicach. Wybrane filmy można oglądać w całej Polsce dzięki serwisowi filmowemu iplex.pl. W Gdańsku AfryKamerę 19 kwietnia w Kinie Kameralnym ( ul. Długa 57) otworzy film „Restless City” reż. Andrew Dosunmu, świetnie przyjęty na MFF w Sundance. Film w genialny i bezlitosny sposób pokazuje życie afrykańskiego imigranta w Nowym Jorku. Reżyser dostarcza intensywne i nietypowe spojrzenie na 'Amerykański Sen'. Start godz. 18:30.
Marina Abramović od 40 lat rewolucjonizuje sztukę współczesną, jest prekursorką performance'u. Pochodząca z Jugosławii, mieszkająca od wielu lat w USA artystka, poddaje swoje ciało ekstremalnym doświadczeniom, zaś widzów różnorakim stanom emocjonalnym. Jest bohaterką nagrodzonego przez publiczność tegorocznego Berlinale amerykańskiego dokumentu Marina Abramović: The Artist Is Present (USA 2012) w reżyserii Matthew Akersa.
Brytyjski dziennikarz Robert Torres wyrusza do Hiszpanii, aby napisać książkę o założycielu Opus Dei – Josemaría Escrivá. Na miejscu ma się spotkać ze swoim ojcem, Manolo Torresem. Nie wszystko układa się jednak po jego myśli, a cała historia owiana jest tajemnicą. Okazuje się, że ojciec Roberta nie tylko wychowywał się w tym samym mieście co Josemaría, ale w dzieciństwie był także jego najlepszym przyjacielem.
Najnowsze dzieło Agnieszki Holland „W ciemności” to laureat nominacji do Oscara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny. Obraz zachwycił krytykę filmową na całym świecie swoją odwagą, wymową, warsztatem i wspaniałymi kreacjami aktorów (wybitna rolą Roberta Więckiewicza). Poruszający film autorki „Tajemniczego ogrodu” i nominowanego do Oscara dzieła „Europa, Europa” został uhonorowany trzema statuetkami Polskich Nagród Filmowych – Orły oraz jest laureatem Złotej Żaby, Festiwalu Plus Camerimage.
To bez wątpienia imponujące widowisko, zrobione za pomocą najlepszego sprzętu i najlepszych efektów specjalnych. Gorzej jest już od strony scenariusza, miejscami bezlitośnie wprost schematycznego, niemalże jakby zapożyczonego z innych filmów. Ale przecież na filmy science-fiction chodzimy raczej dla aspektu wizualnego, dlatego uznam, że „John Carter” jest filmem raczej udanym, nawet jeśli miejscami zdecydowanie zbyt długim i męczącym.
Emily Brontë to nie Jane Austen, a „Wichrowe wzgórza” to nie elegancka i zręczna „Emma” czy zabawne „Duma i uprzedzenie”. „Wichrowe wzgórza” są gwałtowne i mroczne i zasługują na dobrą ekranizację. Andrea Arnold miała ambicje, zaangażowała się i wytoczyła ciężkie działa. Stworzyła bardzo osobisty film, ale czy udany?
Nie bardzo wiem, kto właściwie ma być odbiorcą tego filmu. Czy biologowie zapaleńcy, chcący obejrzeć przepiękną, choć niebezpieczną część natury? Czy może jednak wielbiciele filmów o wielorybach, średnio ambitnych, za to jakże rozrywkowych? Obawiam się jednak, że obie te grupy mogą poczuć się rozczarowane, bo też film Johna Stockwella niespecjalnie chce się zdecydować czym tak naprawdę chce być.
Największy hit lat ’90-tych teraz nad Wisłą! W Polskę rusza Golący Patrol dowodzony przez dziewczynę z marcowej okładki najsłynniejszego męskiego czasopisma. Wilkinson, marka maszynek i kosmetyków do golenia, przy pomocy ekipy seksownych ratowniczek i przystojnego ratownika pragnie udowodnić, że oddychanie usta-usta jest przyjemniejsze, gdy ma się gładko ogoloną twarz. Będzie się działo…
Trailer zwiastował dynamiczny film sensacyjny i w zasadzie nie ma się czego czepiać. Jest sensowna fabuła, jest kilka zwrotów akcji, jest sensowne aktorstwo i kilka wielkich nazwisk w obsadzie. Ale zachwycać też jest się trudno, bo film wpada do worka, gdzie znajduje się tysiące innych mu podobnych.
„Roman Polański: moje życie” to osobista filmowa opowieść wybitnego reżysera o nim samym i jego niesamowitym życiu. Po raz pierwszy Polański rozlicza się z przeszłości w tak szczery i bezkompromisowy sposób. Film trafi do kin 18 maja, a polskim dystrybutorem jest FILM POINT GROUP, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group (GPW: POINTGROUP, PGM).
Od najbliższego piątku na ekranach kin będzie można zobaczyć najnowszy film jednego z najważniejszych autorów kina azjatyckiego, twórcy Samarytanki, Pustego domu i Wiosna, lato, jesień, zima... i wiosna oraz gościa ubiegłorocznej edycji festiwalu – Kim Ki-duka. Mistrz kina metafizycznego tym razem przygotował dla swoich fanów bezkompromisową filmową psychoterapię. Nagrodzony na ostatnim festiwalu w Cannes nagrodą Un Certain Award, do bólu autokrytyczny film jest refleksją nad twórczością i życiem reżysera.
„Iron Sky”, sensacja tegorocznego Berlinale, skutecznie potwierdza miano jednej z najbardziej oczekiwanych produkcji europejskich AD 2012. W miniony weekend niepoprawna politycznie i historycznie komedia SF o inwazji nazistów z Księżyca zaliczyła rewelacyjny debiut w Niemczech, gdzie w przeliczeniu widzów na kopię była najchętniej oglądanym filmem, deklasując pod tym względem „Igrzyska śmierci” i „Titanica 3D”!
Program VII. Festiwalu Filmów Afrykańskich AfryKamera gotowy! Startujemy w warszawskiej Kinotece 19.04 i serwujemy najlepsze kino prosto z Afryki aż do 26.04. Bilety do nabycia w KINOTECE od 12 kwietnia. Wielokulturowa i kolorowa Afryka wciąż kryje mnóstwo tajemnic, odrywajcie je wraz z różnymi odsłonami AfryKamery. W tym roku zobaczycie m.in.: kobiecą stronę Afryki, jej artystyczną odsłonę w muzycznych dokumentach oraz Afrykę oczami artystów tworzących poza granicami ojczyzny. W sobotę zabierzcie maluchy – pokażemy set afrykańskich animacji oraz krótkich filmów.
Jedną z największych niespodzianek podczas uroczystej gali wręczenia tegorocznych Cezarów była statuetka dla Omara Sy za pierwszoplanową rolę męską w komedii „Nietykalni”. Bezsprzecznym faworytem w tej kategorii był Jean Dujardin nagrodzony Oscarem za występ w „Artyście”, więc kiedy Francuska Akademia Filmowa wyróżniła Sy wielu przecierało oczy ze zdumienia. Ale zaraz zaczęto też mówić, że wygrała rola po prostu lepsza.
5 kwietnia br. Komitet Organizacyjny 37. Gdynia Film Festival. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych zaakceptował selekcję do Konkursu Głównego Festiwalu w następującym kształcie:
A miało być tak pięknie. Udany skok i góra kasy do podziału, a na koniec niekończące się wakacje w rajskim kurorcie. Wakacje może i będą, tylko kurort zmienił się w meksykańskie więzienie, partner nie żyje, a kasa się ulotniła. Driver od lat w rubryce „zawód” może wpisać „przestępca”, ale w takich tarapatach jeszcze nie był. Trafił do paki, która jest właściwie małym ogrodzonym miasteczkiem. Żyje tu mnóstwo bandziorów, szczurów i bezpańskich psów, ale także dzieci, ich matek, a może nawet i babek. Kupisz tu co tylko chcesz, a w knajpach znajdziesz wszystkie zakazane rozrywki. Całym tym bajzlem zarządza meksykańska mafia.
Brytyjski dziennikarz Robert Torres wyrusza do Hiszpanii, aby napisać książkę o założycielu Opus Dei – Josemaría Escrivá. Na miejscu ma się spotkać ze swoim ojcem, Manolo Torresem. Nie wszystko układa się jednak po jego myśli, a cała historia owiana jest tajemnicą. Okazuje się, że ojciec Roberta nie tylko wychowywał się w tym samym mieście co Josemaría, ale w dzieciństwie był także jego najlepszym przyjacielem.
W dniach 13-19 kwietnia odbędzie się we Wrocławiu 3. Przegląd Nowego Kina Francuskiego. Wśród prezentowanych tytułów znajdą się filmy, które na międzynarodowych festiwalach zdobyły prestiżowe nagrody, pochwały krytyków i, co najważniejsze, uznanie publiczności. Wrocławski program zawiera 7 filmów, w tym jeden dokument – Zidane, portret XXI wieku, który rozpocznie przegląd. Zrealizowany z technologicznym rozmachem obraz prezentuje sylwetkę światowej gwiazdy futbolu – Zinédine Zidana.
4 maja na ekrany naszych kin wejdą „Seksualni, niebezpieczni” – brytyjska odpowiedź na „American Pie”. Błyskotliwie śmieszna komedia zachwyciła widzów i krytyków, bijąc na Wyspach historyczny rekord otwarcia „Bridget Jones: W pogoni za rozumem” i w ciągu dwóch tygodni dystansując „Borata” w wyścigu o miano angielskiej komedii wszech czasów.
Poprzednie
Następne
Polityka Prywatności