Film

7 maja po południu watro odwiedzić warszawskie Państwowe Muzeum Etnograficzne. Dyskusyjny Klub Filmowy Celuloid przygotował dla Was seans kontrowersyjnego filmu estońskiego pt. „Nasza Klasa”. Świetnie zrealizowany i kontrowersyjny film jest obrazem problemów we współczesnym środowisku nastolatków. „Nasza Klasa” to szokująca historia dwojga uczniów estońskiej szkoły. Okrutne prześladowania ze strony rówieśników mają tragiczne konsekwencje.
Z wdziękiem przedwojennego amanta Karol (Borys Szyc) odkrywa romantyczne zakątki świata . W rejsie ku Lazurowemu Wybrzeżu towarzyszą mu dwie piękne kobiety : Majka (Katarzyna Maciąg) i Kinga (Anna Dreszowska). Jacht z bohaterami „Randki w ciemno” przybił do portu w Nicei, gdzie powstają kolejne zdjęcia do filmu. „Randka w ciemno” to pełna emocji i humoru historia Majki (Katarzyna Maciąg), próbującej odnaleźć się po burzliwym związku ze starszym od siebie mężczyzną.
Oficjalne stanowisko studia Summit położyło kres spekulacjom dotyczącym obsady reżyserskiego fotela “Zaćmienia" - trzeciej części powieściowego cyklu Stephanie Mayer. Wybór padł na specjalistę od wampirzych horrorów - Davida Slade'a, którego najnowszy horror “30 dni mroku” wchodzi na ekrany kin już 30 kwietnia. Wątpliwości, co do zaangażowania Davida Slade’a nie miała autorka powieści, Stephanie Mayer.
Imponujące sceny batalistyczne o rozmachu na miarę „TROI” i „WŁADCY PIERŚCIENI: DWIE WIEŻE”. Najdroższa produkcja w historii azjatyckiej kinematografii. Władca potężnego państwa chce zjednoczenia skłóconego kraju. Decyduje się wydać wojnę dwóm mniejszym królestwom. Ze swojej legendarnej milionowej armii wysyła specjalne oddziały doborowych żołnierzy. Zaatakowane państwa postanawiają zawrzeć sojusz przeciwko najeźdźcy i wspólnie stawić czoła niezliczonym siłom wroga.
Sam Raimi, reżyser kultowego "Martwego zła", powraca największą superproducją kina grozy tego roku! Horror o młodej kobiecie, która została opętana przez nadprzyrodzone siły to niesamowita historia, pełna akcji i efektów specjalnych. W roli głównej występuje znana z filmu "Beowulf" Alison Lohman, jedna z najlepiej zapowiadających się aktorek młodego pokolenia.
8 MAJA RUSZA NAJWAŻNIEJSZE FORUM FILMU DOKUMENTALNEGO W POLSCE. PIĘĆ POLSKICH FILMÓW ZNALAZŁO SIĘ W GŁÓWNYCH KONKURSACH FESTIWALU. W CZASIE PLANETE DOC REVIEW ODBĘDĄ SIĘ 4 PREMIERY ŚWIATOWE. WSZYSTKIE PREZENTOWANE FILMY ZAGRANICZNE W KONKURSACH TO PREMIERY POLSKIE.
Film Kasi Adamik otrzymał główną nagrodę w kategorii film fabularny - Hollywood Eagle - na X Festiwalu Polskich Filmów w Hollywood. Wyróżnienie przyznało jury, w którego składzie znaleźli się m.in. Tony Bill (producent słynnego "Żądła"), czy Albert Wolsky (twórca kostiumów do m.in. "Grease", czy "Wyboru Zofii"). W imieniu nieobecnej na festiwalu reżyserki nagrodę odebrał scenarzysta - Przemek Nowakowski oraz aktorka Maria Seweryn, grająca w filmie rolę żony głównego bohatera.
Wiadomo już, że światowa premiera najnowszego filmu Larsa von Triera będzie miała miejsce w konkursie festiwalu w Cannes. Dwa tygodnie później - 29 maja - film zadebiutuje na ekranach kin w całej Europie, także w Polsce. Wraz ze zbliżającą się datą premiery ujawniane są nowe informacje dotyczące owianego tajemnicą horroru. W tym tygodniu zaprezentowano oficjalny plakat.
Prawdziwie gwiazdorską obsadę ma tegoroczny konkurs na festiwalu filmowym w Cannes. Organizatorom tego najważniejszego filmowego wydarzenia w roku udało się zdobyć najnowsze filmu wybitnych współczesnych reżyserów.
Realizm magiczny połączony z subtelnym poczuciem humoru w ekranizacji Opowieści galicyjskich Andrzeja Stasiuka, z udziałem znanych i lubianych polskich i czeskich aktorów: Jiríego Machácka (Samotni), Macieja Stuhra (33 sceny z życia), Mariana Dziędziela (Wesele) i Roberta Więckiewicza (Wszystko będzie dobrze). Wino truskawkowe wprowadza nas w magiczny świat prawdziwego środka Europy.
Nagrodzony na festiwalu w Cannes subtelny dokument, portret Sabine Bonnaire, siostry słynnej francuskiej aktorki, Sandrine (Bliscy nieznajomi, Femme Fatale). Dokumentalny portret Sabine Bonnaire, 38-latki cierpiącej na autyzm, nakręcony został przez jej siostrę-aktorkę. Dokumentacja 25 lat życia Sabine pokazuje ciepłą osobę, której rozwój i liczne talenty zostały zmarnowane z powodu niewłaściwego systemu opieki zdrowotnej.
Już pojutrze, 29 kwietnia 2009 będzie miał swą premierę nowy box Wydawnictwa Telewizji Kino Polska. Kolejnym przedsięwzięciem wydawniczym, po serii obrazów Agnieszki Holland, Jerzego Skolimowskiego i Tadeusza Konwickiego będzie czwarta kolekcja z cyklu „Arcydzieła Polskiego Kina”: która obejmować będzie filmy: Trzecia część nocy, Diabeł i Na srebrnym globie oraz, w charakterze dodatku
Na zakończonym 25 kwietnia w Krakowie festiwalu Off Plus Camera Nagroda Publiczności przyznana została filmowi „Wojna polsko-ruska”. Ekranizacja powieści Doroty Masłowskiej z Borysem Szycem w roli głównej oraz Romą Gąsiorowska i Sonia Bohosiewicz była niekwestionowanym faworytem wielbicieli dobrego kina. Wszystkie projekcje odbyły się na pełnych salach. Ci, którzy nie zdołali kupić biletów, prosili o dodatkowe pokazy. Widzowie w całej Polsce będą mogli zobaczyć w kinach „Wojnę polsko-ruską” od 22 maja.
Choć wampiry pojawiły się w zachodniej literaturze już w czasach Lorda Byrona, a w innych kulturach jeszcze wcześniej, zdaniem Nilesa i Templesmithaa – autorów komiksu „30 Days of Night”, dawno przestały budzić przerażenie. Twórcy uznali, że horror „30 dni mroku” to doskonała okazja, by powrócić do korzeni gatunku - bez nawiązań do gotyckiego klimatu.
Opis filmu: Młode małżeństwo z małą córeczką i niemowlęciem wprowadza się do pięknej, opuszczonej, przedwojennej willi nad morzem. W nowym domu kobietę nawiedzają przerażające wizje na pograniczu snu i jawy. Jej mąż zrzuca to na karb traumatycznych przeżyć po przebytym szoku poporodowym. Tymczasem niewyjaśnione zjawiska nasilają się. Posądzana o obłęd główna bohaterka czuje, że klucz do zagadki znajduje się w murach mrocznego domostwa.
Nieznana historia dzikich królików, które zamieszkiwały strefę śmierci Muru Berlińskiego. Przez 28 lat ten zamknięty pas ziemii był ich najbezpieczniejsza enklawą. Pełną trawy, bez drapieżników, ze strażnikami pilnującymi żeby żaden człowiek im nie przeszkadzał.
Kiedy mężczyzna reprezentujący koncern Dow Chemical ogłosił na antenie BBC, że jego firma wypłaci odszkodowanie ofiarom spowodowanej przez siebie katastrofy ekologicznej, prowadzący program dziennikarz oniemiał ze zdumienia. Zrobimy to, co powinniśmy byli zrobić już dawno temu – zapewniał przedstawiciel koncernu. Po dwudziestu latach już mało kto liczył na to, że chemiczny gigant ukaże ludzkie oblicze. Euforia trwała jednak bardzo krótko.
Przedłużyć życie to próba syntetycznego spojrzenia na odwieczną ludzką potrzebę kontroli życia i śmierci. W filmie szwedzkiego duetu Bigert & Bergstrom spotykamy gerontologa wierzącego, że rozwiązanie kwestii ludzkiej nieśmiertelności jest na wyciągnięcie ręki, architekta, który tworząc nowe kształty i przestrzenie, próbuje przeciwstawić się skandalowi przemijania, mnicha ruszającego w tysiącdniową podróż mającą przygotować go na nieśmiertelność.
Dla scenografa „30 dni mroku”, Paula Austerberry’ego, monochromatyczna paleta barw komiksu “30 Days of Night”, w której wyrazistymi plamami koloru są tylko czerwień krwi, płomienie i uniform strażacki Stelli, stała się podstawową inspiracją w pracy nad filmem. Jednym z największych wyzwań scenograficznych było zaprojektowanie i wybudowanie fikcyjnego miasteczka Barrow na Alasce – opustoszałego, nieprzyjaznego miejsca, które miało okazać się żyznym gruntem dla wampirów.
Aktorka, która zniewala urodą i talentem. Muza Almodovara, która niedawno oczarowała Woody’ego Allena, co zaowocowało pierwszym Oscarem w jej karierze. Penelope Cruz rozkochała również polską widownię rolą szalonej artystki Marii Eleny w filmie „Vicky Cristina Barcelona”. Najnowszy film komediowego geniusza z Manhattanu, „Vicky Cristina Barcelona”, w zeszły piątek (17 kwietnia) wszedł szturmem do polskich kin, plasując się na pozycji lidera polskiego boxoffice’u po pierwszym weekendzie wyświetlania.
Poprzednie
Następne
Polityka Prywatności